Beste relatie van Rabobank,
Helaas worden onze klanten regelmatig slachtoffer van fraude. Gehaaide internetcriminelen maken misbruik van het vertrouwen van goedgelovige consumenten. Ze doen zich voor als die vriendelijke bankmedewerker, sturen uit naam van je kind een appje, of je ontvangt een mail over je nieuwe bankpas. En dat allemaal om je pincodes, toegangscodes, pasnummers en andere persoonlijke gegevens te bemachtigen – om vervolgens je bankrekening te plunderen.
Of je nu 30 bent of 75; fraude kent geen leeftijdsgrenzen. Echter merken we dat met name senioren behoefte hebben aan informatie over veilig bankieren en zo lang mogelijk zelfstandig bankieren. Tijd voor actie dus.
Rabobank heeft speciaal voor senioren een film en brochure ontwikkeld. Deze dragen ertoe bij de kennis over bovengenoemde onderwerpen te vergroten. In deze mail informeren we jullie over deze communicatiemiddelen en vragen wij jullie dit bericht zoveel mogelijk te delen binnen jullie netwerk.
In een voorlichtingsfilm over veilig bankieren zetten we de meest voorkomende vormen van fraude op een rij. In deze film leggen onze adviseurs uit hoe je de verschillende vormen van fraude kunt herkennen en wat je kan doen om dit te voorkomen. Deze film is te bekijken op rabo.nl/oostbrabant/veilig-bankieren.
Daarnaast hebben we een brochure ontwikkeld waarin allerlei informatie, advies en hulpmiddelen staan om senioren te helpen om zo lang mogelijk zelfstandig te kunnen blijven bankieren. Bekijk hier de brochure!