1 december 2021

Corona-update december 2021

En weer liepen de corona besmettingen op….
En weer volgde er een persconferentie….
En weer, stonden we als bestuur voor een lastige keuze….

Beste Senioren uit Zeelst,

Ook wij hadden gehoopt dat de maatregelen in de afgelopen periode, de vaccinaties, de QR-code en de boosterprik zouden zorgen voor een gezellige wintertijd met leuke activiteiten.
Maar helaas is de werkelijkheid weer anders.
Als bestuur voelen wij ons medeverantwoordelijk voor de gezondheid en het welzijn van onze leden. Ons doel is om ontmoetingen te organiseren, zodat senioren in Zeelst zich verbonden voelen. Maar ontmoeten brengt in deze tijd ook risico’s met zich mee voor ieders gezondheid.
Daarom heeft het bestuur in goed overleg met de betrokken coördinatoren besloten een aantal activiteiten en vaste wekelijkse activiteiten voorlopig te stoppen.

Welke activiteiten gaan er niet door?

Het bloemschikken op 14 december kan geen doorgang vinden want de deelnemers lopen dan te veel door elkaar heen om bloemen en takken te halen, waarbij de 1,5 meter afstand houden niet kan worden gegarandeerd.

De Kerstviering bij Sint Joris: heel jammer, maar ook deze zullen we niet door laten gaan, want op 1,5 meter afstand van elkaar eten en buurten is niet gezellig. We gaan wel op zoek naar een alternatieve activiteit  als alles hopelijk weer ‘normaal’ is. Uiteraard wordt er nu ook geen eigen bijdrage voor de kerstviering ingehouden bij mensen die hiervoor al een machtiging hadden ingevuld.

De spelletjes op vrijdagmiddag gaan niet door, omdat de spelers geen 1,5 meter afstand van elkaar kunnen houden bij het kaarten e.d.

Ook bij het biljarten op vrijdagmiddag kan moeilijk voldoende afstand worden gehouden en het dragen van een mondkapje is tijdens het lopen en stoten storend. Daarom wordt ook het biljarten voorlopig stopgezet.

Wat kan er wel doorgaan?

De teken- en schildercursus kan doorgang vinden, omdat de tafels en stoelen in Kabouterdorp op voldoende afstand van elkaar staan en mensen op hun plek kunnen blijven zitten. Wel geldt: QR-code, mondkapje bij binnenkomst en afstand houden.

Ook koersbal op maandagmiddag en handwerken op dinsdagmiddag in ’t Patronaat gaan door. Ook hier gelden maatregelen zoals: QR-code, mondkapjes en 1,5 meter afstand houden. Als mensen op hun plaats zitten mag het mondkapje af, mits er afstand wordt gehouden.

De buitenactiviteiten zullen doorgang vinden, uiteraard met inachtneming van de coronaregels, waaronder de 1,5 meter afstand nemen tot elkaar.
Concreet betekent dus dat doorgaan: jeu de boules, fietsen en wandelen.

Tot slot

Wij begrijpen dat veel van onze leden teleurgesteld zullen zijn, dat wij als bestuur het besluit hebben genomen deze maatregelen te nemen. Wij hopen echter dat u begrijpt dat we dit doen in de volle overtuiging dat dit uw gezondheid ten goede komt.

Ondertussen willen wij ook blijven waken voor uw welzijn, dus als u hulp nodig hebt of behoefte hebt aan een luisterend oor neem dan contact met ons op. Wij vragen u ook voor elkaar aandacht te blijven houden, een telefoontje is zo gepleegd en kan voor een ander zoveel betekenen.

Mocht u mensen kennen, die dit bericht niet op de website of in hun email lezen, geef het dan svp ook aan hen door.

Met vriendelijke groet,

Bestuur Seniorenvereniging KBO-Zeelst

Samengevat:

Wat gaat voorlopig niet door: Wat gaat er vooralsnog wel door:

–          Kerststukjes maken op 14 december

–          Kerstviering op 16 december

–          Spelletjesmiddag op vrijdag

–          Biljarten op vrijdag

–          Teken- en schildercursus (Kabouterdorp)

–          Koersbal op maandag

–          Handwerken op dinsdagmiddag

–          Buitenactiviteiten: jeu de boules, fietsen, wandelen