14 april 2022

Veldhoven Gezond

April 2022, als Seniorenvereniging hebben we ons uitvoerig gepresenteerd tijdens de Veldhoven Gezond weken. Allereerst lieten we op 6 april zien hoe gezellig het jeu de boules spel kan zijn. Vervolgens organiseerden we in samenwerking met Artisport een korte presentatie over het belang van bewegen. Helaas was de belangstelling voor deze lezing beperkt.

Gebrek aan belangstelling was er niet op 11 april; toen werden de wandel- schoenen aangetrokken en vertrokken twee groepen wandelaars vanaf ‘t Patronaat. Eén groep wandelde 2,5 km  door Zeelst en kreeg onderweg informatie over Zeelst door een lid van het Erfgoedhuis.  Een tweede groep wandelde in totaal 7 kilometer, door Zeelst en omgeving.

Op 22 april volgde de Inloop in ‘t Patronaat. Hier konden bezoekers kennismaken met onze wekelijkse activiteiten zoals koersballen, kaarten en biljarten. Daarnaast werd het animo voor sjoelen gepeild. Dit heeft ertoe geleid dat we in het najaar waarschijnlijk deze activiteit gaan aanbieden op vrijdagmiddag, want enkele leden lieten de schijven enthousiast in de vakjes glijden.

De Veldhoven Gezond weken werden afgesloten met een Gezondheidsmarkt in het City Centrum waar op het Brunaplein een kraam stond van de Seniorenraad, PVGE en onze seniorenvereniging.

We kijken tevreden terug op een geslaagde week, waarin onze Seniorenvereniging zich van haar sportiefste kant heeft laten zien!

Op deze pagina ziet u enkele foto’s van dit evenement.