30 juli 2023

Cheque van Ronde Tafel 166 voor seniorenvereniging KBO Zeelst

Het  jaar 2023 staat voor Seniorenvereniging KBO Zeelst in het teken van haar 70 jarig bestaan. In 1953 werd de vereniging met 17 leden opgericht en is nu uitgegroeid tot ongeveer 500 leden. In 1953 werd er gekaart, gekiend en gekeuveld (3 K’s) en in 2023 kunnen de doelen van de vereniging worden omschreven in de 3 O’s:  Ontmoeten, Ondersteunen van de leden en Opkomen voor de belangen van de senioren. In het kader van Ontmoeten  worden het hele jubileum jaar  feestelijke extraatjes georganiseerd.  Het tuinfeest met barbecue  in de tuin van ontmoetingscentrum Sele op de wel zeer warme zaterdag 8 juli was Ontmoeten met een hoofdletter. Ruim 200 leden hebben genoten van muziek, lekker eten, (veel water)drinken en vooral van elkaar .

Toen de twee vertegenwoordigers van Serviceclub Ronde Tafel 166 Veldhoven, Dirk Vorstenbosch en Jean-Paul van de Tillaar, hun opwachting maakten, waren de senioren blij verrast. De Ronde Tafel is een serviceclub van mannen onder de 40 jaar die onderlinge vriendschap hoog in het vaandel heeft. De mannen willen zich blijven ontwikkelen en ontplooien en hun expertise en tomeloze energie inzetten voor het goede doel.  Seniorenvereniging KBO Zeelst is blijkbaar zo’n goed doel want Dirk en Jean-Paul kwamen een cheque van 1500 euro overhandigen zodat de vereniging echt iets extra’s kan organiseren in het jubileumjaar.

Bij de foto: van rechts  naar links:  Dirk Vorstenbosch, Jean Paul van de Tillaar, Jos Toussaint en Mieke van Lisdonk