26 maart 2020

Tips voor thuis !

Op dit moment zitten we in een moeilijke tijd waar ons aangeraden wordt zo veel mogelijk thuis te blijven.
Onderstaande tips zorgen voor wat afleiding en ontspanning:

Digitaal door Amsterdamse musea.
Onze hoofdstad Amsterdam heeft qua musea en cultuur veel te bieden. Gelukkig is er weer veel geopend voor publiek. Echter is er nog genoeg digitaal aanbod voor de mensen die het liever vanuit huis willen beleven. Op de site van I AMsterdam vindt u een pagina met Amsterdamse musea die u vanuit huis kunt bezoeken. Bezoek het Stedelijk museum, geniet van de kunst uit het Van Gogh Museum, loop rond in Het Scheepvaartmuseum of neem een kijkje bij de verschillende proeven van het NEMO Science Museum. Bezoek hier de verzamelpagina.

Bijna net zo leuk als sporten…. sport kijken. En hoe!
Slaat de verveling toe nu de gehele sportwereld al een tijd stil ligt door het Coronavirus? De redactie van 2Doc.nl schiet te hulp met dertien indrukwekkende documentaires waar mensen tot het uiterste gaan in de sport. Wat dacht je van deze? Wereldkampioen vechtsporten willen worden én moeder, voetballen in Eritrea, de weg van bokskampioenschap naar een waterput in je geboortedorp, ballet of hoe ga je om met druk en de freestylers! De beste sportdocumentaires. ‘Tot het uiterste’ zie je hier.

► De tuinen van Appeltern. Bekijk hier alle mooie tuinen vanuit huis.

► Filmpjes van thuismuseum. Kijk hier voor de video’s .

► Muzikale rubriek van Coen Jansen met een nieuwe aflevering over Spaanse muziek. Klik hier voor de tweede aflevering. Klik hier voor de derde aflevering.

► VGZ helpt u beter te bewegen met tips voor thuis. Samen met de beweegapp Fitavie biedt de zorgverzekeraar een gratis beweegprogramma aan op de website. Bekijk hier alle beweegoefeningen.

► In verband met 75 jaar bevrijding heeft de Anne Frank Stichting een online tour vrijgegeven door het Anne Frank Huis.

► Cabaretier Freek de Jonge heeft zijn gehele oeuvre op internet gezet! Geniet van al zijn theatershows, conferences en muziekvoorstellingen. U kunt alles nu digitaal bekijken.

► Geniet met deze digitale boottochten van de prachtige Nederlandse natuur.

2Doc.nl heeft de beste en mooiste natuurdocumentaires voor je op een rij gezet.

► De HersenCoach is een online training van zeven weken, waarin je elke zondag een e-mail ontvangt. Daarin geven  hersenexperts wetenschappelijk onderbouwde tips, opdrachten en uitleg.

► In de vogelcursus voor beginners leert u in tien vogellessen veel tuinvogels en hun geluiden herkennen.

► Nu je niet meer naar een concert kan gaan. Komen de orkesten naar je thuis. Gratis live streams

► Spoorwegmuseum: 75 jaar bevrijding. Via Ledenservice Zuidzorg zijn enkele video’s te zien van de treincollectie tijdens de tweede wereldoorlog.

► Zuiderzeemuseum online

► Apenweetjes van de Apenheul. Via  Ledenservice Zuidzorg is te zien in hoeverre apen in deze tijd lijken op mensen.

► Guido Weijers geeft een vrolijk college over geluk. Start hier de spoedcursus.

► Veldhovens Mannenkoor Vocal Proms Concert 2019

► Dagelijkse werkzaamheden in Diergaarde Blijdorp online volgen met de Blijdorp colleges.

► Bezoek thuis het Van Abbemuseum.

► Heel Nederland thuis in beweging. Bekijk hier alle oefeningen en tips.

► Tips van Parktheater Eindhoven. Klik hier voor een overzicht.

► De nationale thuisbingo. Meld je hier aan!

► Bekijk online Efteling musicals en attracties via de website van Zuidzorg

► Bezoek het Rijksmuseum online.

Digitale tour door Het Noordbrabants Museum.

► Gratis online thuis EHBO-cursus van Het Rode Kruis. Meld je hier aan!

► Via Stage Entertainment zijn enkele musicals te bekijken

► Omroep Veldhoven TV met informatie naar aanleiding van de coronacrisis van o.a. Burgemeester, Wethouders, kerken, cultuur en sport. https://www.youtube.com/omroepveldhoven

► TheaterThuis door De Schalm. Bekijk hier de voorstelling

► Online museum Bekijk hier het complete overzicht

► LuisterBieb Download hier de App

► Video’s van actuele tentoonstellingen en collecties. Museumtv.nl

► Thuis sporten met Vegro. Bekijk hier de online oefeningen.

► Documentaires van IDFA (International Documentary Film Festival Amsterdam)
Bekijk hier alle gratis documentaires.

► Even een praatje maken? Bel met De Zilverlijn! Meld u hier aan

► Heimwee TV op NPO 2 Bekijk hier het online aanbod.