Onderstaand ziet u een selectie van video’s waarvan een groot gedeelte gemaakt zijn door Martien Spiegels voor Seniorenvereniging KBO Zeelst.
Tuinfeest met barbecue

Op zaterdag 8 juli 2023 werd het 70-jarig bestaan gevierd van Seniorenvereniging KBO Zeelst met een tuinfeest en uitgebreide barbecue in de tuin van Ontmoetingscentrum Sele.
Martin Spiegels heeft van de voorbereidingen en het feest opnamen gemaakt.

Dagtocht naar onder andere Bakkerijmuseum

Op donderdag 11 mei werd door een gezelschap van Seniorenvereniging KBO Zeelst deelgenomen aan een dagtocht naar o.a. het Bakkerijmuseum in Oosterhout en een rondreis door de Belgische Kempen. De dag werd afgesloten met een heerlijk diner.

Vlagoverdracht

Op 9 februari 2023 zijn twee historische vlaggen van de seniorenvereniging KBO Zeelst overgedragen aan museum ’t Oude Slot.
De aanleiding voor de overdracht, is de definitieve sluiting van de St. Willibrordus kerk op 29 januari 2023. In het verleden werden de vlaggen in deze kerk bewaard en o.a. gebruikt bij uitvaarten in de kerk. Hierbij een korte film van deze overdracht.

Viersluizen dagtocht Maastricht

Een reportage van een rondvaart door 4 sluizen in en om Maastricht op 21 september 2022

Dagtocht naar Lottem en Horst

Een reportage van de mooie excursie naar het Kantmuseum in Horst en de Rozentuin in Lottum op donderdag 19 mei 2022.

Zeelst Ontmoet

Op zaterdag 21 mei 2022 werd de verenigingsmarkt “Zeelst Ontmoet”gehouden.
Een laagdrempelige bijeenkomst voor jong en oud in Zeelst. Met als belangrijkste doel, elkaar weer ontmoeten. In een ongedwongen sfeer buiten in de tuin weer eens bijkletsen, samen iets drinken en genieten van muziek en dans.

Koninklijke Lunch

Op woensdag 20 april 2022 hebben de leden van Seniorenvereniging KBO Zeelst samen met de leden van De Zonnebloem genoten van een “Koninklijke Lunch”. Deze lunch vond plaats in café/zaal Sint Joris en werd opgeluisterd door het muziekgezelschap “Mannen van Suiker”

De gemeente Veldhoven en Cordaad organiseren het project Veldhoven Gezond dat loopt van 4 april tot en met 24 april 2022. Daarbij staan voeding, beweging, ontspanning en ontmoeting centraal. Seniorenvereniging KBO Zeelst heeft in dit kader een 4 tal activiteiten georganiseerd. Eén van die activiteiten is een korte en langere wandeling. Van deze wandelingen heeft Martien Spiegels deze video gemaakt.

Langs een wandelroute van zo’n vijf kilometer bij het Grootmeer en Kleinmeer in Wintelre stonden in september 2021 twintig kunstwerken opgesteld. Van deze kunstwerken hebben José van Lieshout en Harry Bakkers een aantal foto’s gemaakt en deze foto’s verwerkt in een video.

Martin Spiegels heeft in opdracht van het bestuur van Seniorenvereniging KBO-Zeelst een film gemaakt waarin alle wekelijkse activiteiten getoond worden.

Harry Bakkers heeft van foto’s die hij gemaakt heeft van alle kapelletjes in de Kempen een video gemaakt met een korte beschrijving en toepasselijke muziek.

Film over het gereed maken, distribueren, uitreiken en ontvangen van de kerstpakketjes op 11 december 2020

Digitale boswandeling gerealiseerd door José van Lieshout en Harry Bakkers. Najaar 2020

Film van de traktatie, georganiseerd door Voetvalvereniging UNA en Bakkerij Moeskops, aan de bewoners en verplegend personeel van Huize Sele ten tijde van het coronavirus.

Film ter gelegenheid van het 50-jarig bestaan van KBO Zeelst op 30 augustus 2003. Camera: Guido Coolegem, Montage: Henk Derks

Expositie 2e wereldoorlog in Museum ’t Oude Slot, 14 november 2019

Boswandeling, 19 oktober 2019