17 oktober 2021

Gedecoreerde KBO-leden

De Algemene Ledenvergadering van Seniorenvereniging KBO Zeelst is drie keer uitgesteld vanwege corona.  Daarom heeft de vereniging pas op 14 oktober van drie bestuursleden officieel afscheid kunnen nemen.

Tijdens deze bijeenkomst speldde de KBO Kring voorzitter, Gerard de Wilt, zilveren KBO-spelden op bij Jos van Delft, Kees van der Aa, Corry Coolegem en Henk Willems.

De gedecoreerde KBO-leden, v.l.n.r. Henk Willems, Kees van der Aa, Corry Coolegem- van Herwaarde en Jos van Delft. (foto: Martien Spiegels)

Het uitreiken van de zilveren spelden is bij deze oud-bestuursleden geen afsluiting van hun betrokkenheid bij de Seniorenvereniging, maar kun je als een bedankje en aanmoediging zien. De seniorenvereniging KBO Zeelst telt ongeveer 500 leden en een derde daarvan neemt actief deel aan de vaste wekelijkse activiteiten. Jos, Kees, Corry en Henk zijn wekelijks van de partij om e.e.a. te coördineren, te enthousiasmeren en te verbinden.

Jos van Delft heeft door zijn manier van coördineren veel senioren betrokken bij de activiteiten van de vereniging. Jos heeft ook een grote rol gespeeld bij de aanleg van 4 jeu de boules banen. Jos coördineert de wekelijkse jeu de boules activiteiten.

Kees van der Aa was als secretaris de spin in het web van de afdeling Zeelst en penningmeester van de KBO Kring Veldhoven. Kees was de stuwende kracht achter het opzetten van de werkgroep ledencontact en initiator van de wandel- en fietsgroep.

Corry Coolegem-van Herwaarde heeft jarenlang de redactie gevoerd van het verenigingsblad De Rustverstoorder en is op dinsdagmiddag coördinator van de handwerkgroep.

Henk Willems was contactpersoon van de bodes en is actief koersballer, kaarter en coördinator van de fietsclub.

Met dank aan Martien Spiegels voor de foto’s.