19 december 2021

Coronanieuws 19 dec. 2021

En weer kwam er een nieuwe mutatie van het corona virus….
En weer liepen de corona besmettingen op….
En weer volgde er een persconferentie….
En weer hebben we geen keuze….
En weer gaat onze seniorenvereniging op slot!

Beste Senioren uit Zeelst,

Nog maar enkele dagen geleden ontving u onze kerst- en nieuwjaarskaart met daarbij de Nieuwsflits waarin we aangaven welke activiteiten voorlopig niet door kunnen gaan. Helaas, is dit nu alweer oud nieuws na de persconferentie van 18 december 2021 met daarin weer nieuwe en zwaardere coronamaatregelen.

Zoals u zult begrijpen heeft dit ook weer gevolgen voor onze activiteiten.

Het Patronaat  heeft moeten besluiten om de deuren tot 14 januari  2022 te sluiten.  Dit betekent dat de wekelijkse activiteiten , koersbal, handwerken, biljarten en spelletjesmiddag,  niet doorgaan.

Als bestuur hebben we besloten ook de wekelijkse buitenactiviteiten, zoals fietsen, jeu de boules en wandelen, tot 14 januari 2022 niet door te laten gaan.

De volgende persconferentie zullen we af moeten wachten. Strengere maatregelen kunnen niet worden aangekondigd dus is het wachten  op een versoepeling. Hopelijk komt die snel. Wij begrijpen dat veel van onze leden teleurgesteld zullen zijn, dat wij als bestuur deze  besluiten moesten nemen. We mogen geen risico nemen.

Ondertussen willen wij ook blijven waken voor uw welzijn, dus als u hulp nodig hebt of behoefte hebt aan een luisterend oor neem dan contact met ons op. U vindt de telefoonnummers van het bestuur in de Rustverstoorder.  Wij vragen u ook voor elkaar aandacht te blijven houden, een telefoontje is zo gepleegd en kan voor een ander zoveel betekenen. Dus in plaats van elkaar te beste wensen geven tijdens onze jaarlijkse nieuwjaarsreceptie (die dus ook niet doorgaat), kunt u elkaar misschien telefonisch het beste wensen. Of, als u een ommetje kunt maken, spreek elkaar dan aan, want een praatje is wellicht voor de ander een ‘lichtpuntje’ in deze moeilijke tijd.

Intussen kunt u het laatste nieuws m.b.t. onze activiteiten blijven volgen op onze website. Hier treft u ook oude edities van de Rustverstoorder aan en alle interviews met kleurenfoto’s. Ook oude films en foto’s van onze activiteiten zijn wellicht leuk om eens te bekijken. Klik hiervoor op bijgaande link: www.kbo-zeelst.nl

Mocht u mensen kennen, die dit bericht niet op de website of in hun email lezen, geef het dan s.v.p. ook aan hen door.

Met vriendelijke groet,

Bestuur Seniorenvereniging KBO-Zeelst