30 augustus 2023

Verslag jeu de boules toernooi

Jeu de boules toernooi 2023

Na vier jaar was het eindelijk zover het jeu de boules toernooi van de PVGE en de KBO Kring Veldhoven kon op woensdag 23 augustus doorgang vinden. Een dag van tevoren werden de banen in orde gemaakt. Hondenpoep werd verwijderd, iedere week een volle schop vertelde de wedstrijdleiding tegen me. De opkomst was goed 40 personen hadden zich opgegeven zodat met 20 paren gespeeld kon worden. Om 9.15 uur werd er ingeschreven en de paren gekoppeld klokslag 10.00 uur begon het toernooi. Het was van het begin af aan spannend, de PVGE en Zeelst hadden goede spelers. 14.30 uur werden de laatste wedstrijden gespeeld. Dat was maar goed want het werd behoorlijk warm. De spelers hadden het zwaar aan de steeds maar roder wordende gezichten te zien. Na 4 wedstrijden werden de wedstrijdkaarten ingeleverd en de punten opgeteld. Met 1 punt verschil werd het toernooi beslist. Er waren ook twee dames die zo hun best deden, maar geen kans maakten, voor hen was er een bos bloemen.

De uitslag was als volgt:

Nummer 1.  4 gewonnen wedstrijden en 23 punten
Dhr. Harry Bakkers KBO Zeelst
Dhr. Gerard Mesman KBO Zeelst

Nummer 2.  4 gewonnen wedstrijden en 22 punten
Dhr. Jan de Waal PVGE
Dhr. Cees van de Pas KBO Zeelst

Nummer 3.  3 gewonnen wedstrijden en 13 punten
Mw. Siny Roelandse  PVGE
Mw. José Klaassen KBO Zeelst

De winnaars kregen een medaille en een fles wijn. Het was een zeer geslaagd toernooi. Na afloop werden de drie organisatoren dan ook uitvoerig bedankt.

Jan de Waal PVGE, Cor Roelandse  PVGE en Lia Jansen KBO Kring