De seniorenvereniging KBO Zeelst werd bij de oprichting in 1953, de Bejaardenbond genoemd.
Op de foto ziet u de historische vlag van de vereniging met daarop de officiële naam: ’Katholieke Bond van Bejaarden St. Willibrord Zeelst’. De vlag werd tijdens de algemene vergadering op 2 maart 1957 onder bescherming van de H. Willibrordus plechtig ingewijd. Op de vlag is de beeltenis van de Heilige Willibrordus te zien, daarnaast een afbeelding van een korenaar en een druiventros. De korenaar is het christelijk symbool voor de wederopstandig na de dood. De graankorrel sterft in de aarde en daaruit groeit nieuw graan. De druiventros symboliseert de vruchtbaarheid. In combinatie staan de korenaar en de druiventros voor de eucharistie ofwel het avondmaal met brood en wijn.
De vlag was aanwezig bij lief en leed van de vereniging. De vlag ging mee op bedevaart en was tijdens uitvaarten aanwezig als laatste groet.

In het jaar 2000 is er een nieuwe vlag gemaakt door Truus Derks Camps (1926  – 2014). Op deze vlag is de naam van de vereniging gewijzigd naar ‘St. Willibrord KBO Zeelst’. Haar dochter Dorothé heeft het ontwerp gemaakt en de kleuren uitgekozen. De applicaties zijn gemaakt van Kvadrat Divina wolvilt, dat niet rafelt en kleurecht is.

De afbeelding van St. Willibrordus is afkomstig van pastor de Kort. Het was een logo  dat ter gelegenheid van het herdenkingsjaar 1989-1990 van St. Willibrord op een boekje heeft gestaan. Het is een gestileerde uitbeelding van het ruiterstandbeeld, St. Willibrord te paard, met een Fries kerkje in zijn rechterhand. Dit ruiterstandbeeld dat gemaakt is door Albert Termote is te vinden op het Janskerkhof in Utrecht.

De vlag werd kerkelijk ingezegend tijdens een Heilige Mis in de St. Willibrorduskerk op 1 juli 2000.

Beide vlaggen zijn op 9 februari 2023 overgedragen aan museum ’t Oude Slot in Veldhoven-Zeelst en maken daar deel uit van de Veldhoven Collectie.

Zie hier een fotoreportage van deze vlagoverdracht en via deze link is een film te zien van de vlagoverdracht.