Een actief en veelzijdig senioren-leven

Mag ik me even voorstellen? Ik ben Maria Sloots-Lebbink, ik woon niet in Zeelst, maar in Eindhoven en ben eigenlijk gastlid (buitenlandse) van de seniorenvereniging KBO-Zeelst.

Ik wil graag vertellen over mijn vele hobby’s, die ik al vanaf mijn jeugd beoefen; namelijk schilderen, diverse handwerken en zang.

Na de middelbare school had ik eigenlijk naar de kunstacademie willen gaan, maar dat was in de jaren zestig niet zo’n goede keuze!! Ik kom uit een onderwijsfamilie, maar toch ging Ik niet naar de kweekschool.

Ik heb voor het huwelijk een administratieve functie gehad en ben in 1967 in de Zeelster Willibrorduskerk getrouwd. Mijn ouders woonden toen in de Vijverstraat. Mijn man Harry en ik verhuisden naar Eindhoven.

Achteraf ben ik een late roeping, want nadat mijn zoon Maurice was geboren, na bijna tien jaar…., ben ik m.o. Frans gaan studeren in Tilburg. De Franse taal is ook mijn latere hobby.

Ik ben dus thuis gaan schilderen en bij de Kunstzinnige Vorming Eindhoven, Vooral aquarel en acryl creaties.

Wat het handwerken betreft borduur ik tafelkleden, schilderijen(vogels) en verschillende soorten haakwerk.

Zingen doe ik ook graag. Wij hadden met ons grote gezin (13 kinderen) een eigen huiskoor. Bij verschillende kerkkoren heb ik gezongen en nu nog bij Conbrio in de Christus Koning kerk. Ik zing ook in het Gemengd Koor Best, dat veel musicalmuziek op het repertoire heeft.

Enkele van mijn werkstukken staan bij deze rubriek afgedrukt.

U ziet wel ik heb een goede invulling van mijn “senioren leven”  en dat wens ik ook iedereen toe.

Met vriendelijke groet van Maria Sloots-Lebbink